Publisert: 3. april 2024 | Oppdatert: 11. juni 2024

Trine Engebretsen

Møt Trine Engebretsen, leder for tradisjonell markedsføring og pakningsdesign hos Europris. Hennes karriereutvikling er et glimrende eksempel på hvordan det å være åpen for nye ting kan føre til spennende muligheter. Trines karriere i Europris startet da hun søkte etter jobbmuligheter gjennom NAV. 

"Vinteren 2015/2016 gikk jeg en kort periode på NAV mens jeg søkte jobb, dette ga meg mulighet til å være i praksis hos en bedrift, og Europris tok meg inn!" forteller Trine.

Hun begynte som grafisk designer, selv om hun ikke hadde noen tidligere erfaring innenfor det. Trine har faktisk en bachelorgrad i markedsføring med fordypning i merkevarebygging fra Handelshøyskolen BI. Likevel viste hun en imponerende evne til å tilpasse seg og tilegne seg nye egenskaper. "Jeg synes at det er viktig å alltid være nysgjerrig og klar for å lære," sier hun med et smil. Under veiledning av gode kollegaer og hennes nærmeste leder viste Trine hva hun var god for.

Hun ble raskt en viktig del av teamet, og etter hvert gikk hun fra praksisplass til fast stilling som grafisk designer innenfor pakningsdesign. Etter nesten fire år fikk hun tilbud om å bli teamleder for pakningsdesign, noe som innebar ledelse og personalansvar, som var helt nytt for henne. Høsten 2023 fikk Trine nok en unik mulighet. Hun ble tilbudt stillingen som leder for både pakningsdesign og tradisjonell markedsføring hos Europris. Denne gangen var det tradisjonell markedsføring som var et nytt terreng for henne.

"Jeg var i foreldrepermisjon da jeg fikk tilbudet. Det føltes som en stor anerkjennelse og tillitserklæring fra ledelsen," deler hun.

Trine har alltid vært opptatt av å være litt som en potet – alltid villig til å hoppe inn der det trengs, med et ønske om å vokse. "Hvis man er nysgjerrig og villig til å jobbe hardt, så tror jeg at man kommer langt," legger hun til.

I Europris er vi opptatt av et inkluderende arbeidsliv og sikre de ansatte gode karrieremuligheter. Vi har blant annet som mål om at minst 50 prosent av butikksjefer rekrutteres internt. I 2023 var dette tallet på 64 prosent blant våre butikker.